11 μύθοι για τη σοκολάτα!

   

Το λατινικό όνομα για το κακάο είναι Theobroma, που σημαίνει “φαγητό των θεών” και φαίνεται ότι ο καρπός του και τα νόστιμα παράγωγά του είναι πράγματι κατάλληλα για τις θεότητες! Τόσο οι Μάγια όσο και οι Αζτέκοι πίστευαν ότι ο κακάο έχει μαγικές και θεϊκές ιδιότητες, κατάλληλες για την εξυπηρέτηση ακόμη και των πιο ιερών τελετουργιών γέννησης, γάμου και θανάτου. Μέχρι τον 17ο αιώνα, η σοκολάτα σε πόσιμη μορφή ήταν αγαπημένη συνήθεια για την ευρωπαϊκή ελίτ, η οποία πίστευε ότι έχει θρεπτικές, φαρμακευτικές και αφροδισιακές ιδιότητες. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει η αγάπη των διατροφολόγων μετά την αποκάλυψη της ωφέλειάς της για την υγεία – κυρίως ότι μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακών προσβολών. Και μια νέα μελέτη στη Δανία δείχνει ότι η κατανάλωση μικρής ποσότητας σοκολάτας κάθε εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο της κολπικής μαρμαρυγής, ενός ακανόνιστου καρδιακού ρυθμού. ς δούμε λοιπόν στη συνέχεια κάποιους μύθους που σχετίζονται με την κατανάλωσή της να καταρρίπτονται.

1. Η σοκολάτα προκαλεί κακή χοληστερόλη

Αν έχετε παραιτηθεί από τη σοκολάτα στο όνομα της μείωσης της LDL (κακής) χοληστερόλης, ίσως θυσιάσατε άσκοπα τη γλυκιά σας απόλαυση για το τίποτα. Quelle tragique! Ενώ είναι αλήθεια ότι η σοκολάτα περιέχει βούτυρο κακάο, το οποίο είναι υψηλό σε κορεσμένα λιπαρά, μεγάλο μέρος του λίπους προέρχεται από στεατικό οξύ, το οποίο δεν δρα ως κορεσμένο λίπος. Μελέτες έχουν δείξει ότι η σοκολάτα δεν αυξάνει την κακή χοληστερόλη, και στην πραγματικότητα για μερικούς ανθρώπους, μπορεί να μειώσει τα επίπεδά της.

2. Η σοκολάτα περιέχει πολλή καφεΐνη

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, η σοκολάτα δεν έχει πολλή καφεΐνη. Οι πιο σκούρες ποικιλίες είναι υψηλότερες σε περιεκτικότητα αλλά όχι τόσο πολύ όσο ορισμένοι πιστεύουν.

   

3. Η ζάχαρη στη σοκολάτα προκαλεί υπερκινητικότητα

Η υπερβολική ζάχαρη αναγκάζει τα παιδιά να γίνονται υπερκινητικά. Σωστά; Έτσι, σκεφτήκαμε. Ωστόσο, περισσότερες από δώδεκα μελέτες απέτυχαν να βρουν κάποια σχέση μεταξύ της ζάχαρης στις δίαιτες των παιδιών και της υπερκινητικής συμπεριφοράς, κάτι που οφείλεται περισσότερο στο περιβάλλον.

4. Τα άτομα με διαβήτη πρέπει να εγκαταλείψουν τη σοκολάτα

Η σοκολάτα δεν χρειάζεται να αποφεύγεται πλήρως από άτομα με διαβήτη. Στην πραγματικότητα, η σοκολάτα έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η μαύρη σοκολάτα μπορεί να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη σε άτομα με φυσιολογική και υψηλή αρτηριακή πίεση και να περιορίσει την ενδοθηλιακή δυσλειτουργία σε άτομα με διαβήτη.

5. Η σοκολάτα προκαλεί τερηδόνα

   

Μια μελέτη που διερευνά την ανάπτυξη της πλάκας από τη σοκολάτα δείχνει ότι έχει λιγότερη επίδραση στην οδοντική πλάκα από την καθαρή επιτραπέζια ζάχαρη. Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία διαπίστωσε ότι τμήματα του κόκκου του κακάου, το κύριο συστατικό της σοκολάτας, απομακρύνουν τα βακτήρια από το στόμα και περιορίζουν τη φθορά των δοντιών.

6. Η σοκολάτα παχαίνει

Φυσικά και το κάνει αλλά όχι απαραίτητα. Μια μεγάλη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας στις ΗΠΑ βρήκε το εξής: Η κατανάλωση μικρής ποσότητας σοκολάτας κάθε πέντε μέρες κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας συνδέθηκε με χαμηλότερο Δείκτη Μάζς Σώματος. Ακόμη κι αν το άτομο έτρωγε περισσότερες θερμίδες συνολικά και δεν γυμναζόταν.

7. Η σοκολάτα προκαλεί άγχος

Μια μελέτη διαπίστωσε λίγη σκούρα σοκολάτα την ημέρα για δύο εβδομάδες μείωσε τα επίπεδα των ορμονών του στρες.

8. Η σοκολάτα στερείται διατροφικής αξίας

Αυτό δεν ισχύει, αφού μια τυπική ράβδος μαύρης σοκολάτας περιέχει αντιοξειδωτική ικανότητα όσο τα 2 3/4 φλιτζάνια πράσινο τσάι ή το 1 ποτήρι κόκκινο κρασί. Επιπλέον, η σοκολάτα περιέχει επίσης μέταλλα και διαιτητικές ίνες.

9. Η σοκολάτα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 70% κακάο για να είναι καλή για την υγεία

Η γενική σύσταση είναι να καταναλώνουμε μαύρη σοκολάτα με ελάχιστο 70% κακάο για να έχουμε οφέλη στην υγεία μας. Γενικά, όσο πιο σκούρα είναι η σοκολάτα τόσο υψηλότερη είναι η περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά. Ωστόσο, σε μια μελέτη 18 εβδομάδων, οι συμμετέχοντες που έφαγαν μια μικρή ποσότητα σοκολάτας με κακάο 50% παρουσίασαν σημαντική μείωση στη συστολική και διαστολική αρτηριακή πίεση. Επίσης, μια άλλη μελέτη έδειξε βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στη ροή του αίματος και στην αρτηριακή πίεση μετά από κατανάλωση σοκολάτας με 60% κακάο.

10. Η σοκολάτα είναι αφροδισιακή

Οι Αζτέκοι ίσως ήταν οι πρώτοι που πίστευαν στην σχέση ανάμεσα στη σοκολάτα και στα ερωτικά συναισθήματα. Αλλά πολυάριθμες μελέτες δεν έχουν ακόμη βρει τεκμηριωμένες ενδείξεις ότι η σοκολάτα βοηθά στην αύξηση της λίμπιντο. Έτσι η σοκολάτα μπορεί να έχει αφροδισιακές ιδιότητες που είναι ψυχολογικής προέλευσης.

11. Η σοκολάτα προκαλεί ακμή

Αν και κάθε έφηβος ισχυρίζεται ότι η σοκολάτα προκαλεί ακμή, οι μελέτες που έχουν γίνει από τη δεκαετία του 1960 δεν απέδειξαν καμία σχέση μεταξύ της κατανάλωσης σοκολάτας και της ακμής. Μια εκτεταμένη ανασκόπηση στην Εφημερίδα της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι “η διατροφή δεν παίζει ρόλο στη θεραπεία ακμής στους περισσότερους ασθενείς. Ακόμη και μεγάλες ποσότητες σοκολάτας δεν έχουν κλινικά επιδεινώσει την ακμή”.

Πηγή: perierga.gr

 
     

Μοίρασέ το!

Comments

comments

Δείτε κι αυτά